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10 April 2010

What’s Real about Live Art?

Der britische Genrebegriff „Live Art“ geht vermutlich auf die Kuratorin und Autorin Lois Keidan zurück. Sie sieht darin vor allem eine Marketingstrategie und eine Möglichkeit, Geld für experimentelle Kunst zu beschaffen.
Aus dem ursprünglichen Kampfbegriff ist längst ein institutionalisiertes Label geworden: Vier der wichtigsten Live-Art-ProduzentInnen Großbritanniens werden nach ihren subjektiven kuratorischen Zugängen befragt, um Einblicke in die aktuellen Strömungen interdisziplinärer Performancekunst auf den Britischen Inseln zu geben.

The term “live art”, which is only common in the UK, can probably be traced back to the curator and author Lois Keidan. She sees in it, above all, a marketing scam and an opportunity to get money for experimental art. The original catchword has long since become an institutionalised label. Four of the UK’s most important live art producers are asked to present their subjective, curatorial approaches to give an insight into the current trends in interdisciplinary performance art in the British Isles. 

Mit Francis Alexander (Chelsea Theatre, London), Helen Cole (Inbetween Time Festival, Bristol), Laura McDermot &Harun Morrison (Fierce! Festival, Birmingham) und Lois Keidan (Live Art Development Agency, London) Moderation Thomas Frank

Eintritt frei

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